Gezondere variatie op een broodje shoarma

hoofdgerechten kip recept gezondere variant op broodje shoarma

 

Broodjes shoarma ken ik vooral van de schranspartijen in de vroege uurtjes na intensieve stapnachten. En dan wakker worden met die heerlijke knoflookwalm in je mond ... brrrr. Ik eet het zelden meer, want ik vind het veel te vet en te zwaar op de maag (en dat stappen komt ook niet meer zo heel vaak voor). Deze gezondere variant kan ik veel beter hebben en is eigenlijk net zo lekker. Behalve na een stapnacht natuurlijk, dan moet je vooral gaan voor de echte, vette knoflookhap!



recept gezonder broodje shoarma

Gezondere variant op een broodje shoarma

Gang:

Hoofdgerecht

Totale tijd: 30 minutes
Porties: 4 personen

Broodjes shoarma zijn heerlijk, maar erg vet. Dit is een gezondere variant.

Print

Ingrediënten

Voor de saus

Werkwijze

  1. Begin met het snijwerk. Snijd de paprika's in kleine blokjes, de kipdijfilet in kleine reepjes en de champignons in kwarten. Snipper de ui en de knoflook. 

  2. Verhit een scheutje olie in een wok of hapjespan en fruit de knoflook en de ui hier even in. Voeg de kip, paprika's en champignons toe en bestrooi met de paprikapoeder en chilipoeder. En roerbak een minuut of 10. Breng op smaak met peper en zout.

  3. Roer de ingrediënten voor de saus door elkaar en breng op smaak met peper en zout (voeg eventueel nog een kneepje citroensap toe als je ervan houdt). Verwarm de pitabroodjes in de oven of in de broodrooster. 

  4. Snijd de broodjes op en vul ze met de kip. Lepel er wat saus over en serveer met de sla. 

 

Dit artikel kan affiliate links bevatten. Voor meer informatie hierover zie de disclaimer.
©Out mijn Keuken

Dit vind je vast ook leuk

2 comments

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge