Site pictogram Out mijn keuken

Persevent | Albert Heijn presenteert nieuwe producten

Albert Heijn on Tour

Albert Heijn on Tour

Albert Heijn on Tour

Eind vorige maand organiseerde Albert Heijn een bijeenkomst in Zaandam en Amsterdam om hun nieuwe producten aan de pers te presenteren. Omdat veel mensen hun dagelijkse boodschappen bij Albert Heijn kopen, leek het me leuk om je te informeren over wat ik daar gezien, gehoord en geproefd heb. 

Albert Heijn on Tour; Delicata Chocolade

Het is je misschien al opgevallen, maar alle Delicata Chocolade zit in een nieuwe verpakking en het assortiment is enorm uitgebreid. Wist je dat Albert Heijn al vanaf 1924 zelf chocolade produceert in een eigen cacao-en chocoladefabriek? In 1926 werd de naam Delicata gedeponeerd en in het begin werd ook de koffie en andere suikerwaren onder die naam verkocht. Vanaf begin jaren '50 werd Delicata de naam van de bekende chocolade repen. 

Het assortiment is onlangs enorm uitgebreid en wel met 36 verschillende smaken. Natuurlijk is er 'gewoon' puur, melk en wit (lijn: everyday happiness) maar nieuw zijn de repen met allerlei spannende smaakcombinaties als bosbes-viooltjes, puur-wasabi-sojaboon of (mijn favoriet) puur-gember-limoen (lijn: discover happiness). Daarnaast is er een lijn sparkling happiness en een lijn original happiness. Het hele Delicata chocolade assortiment kun je hier bekijken: Delicata Chocolade

Albert Heijn on Tour Delicata

Albert Heijn on Tour; Perla koffie

Koffie is het meest gedronken drankje van Nederland. Wij slurpen zo'n 150 liter per persoon per jaar weg met z'n allen! Albert Heijn brandt en melangeert al sinds 1895 koffie en sinds 1963 wordt de koffie verkocht onder de merknaam Perla. Onlangs presenteerde Albert Heijn de Perla koffie met een vernieuwde verpakking en een nieuw logo. Alle soorten koffie (pads, cupjes, bonen, malingen) zijn ingedeeld in vier koffielijnen. Zo heb je de huisblends (met een biologische lijn), de espressimo lijn, de superiore lijn en de origins lijn. 

Om je te helpen een goede keuze te maken uit het smaakaanbod introduceert Albert Heijn het Perla Smaakwiel. Het hele assortiment koffie is ingedeeld in vijf smaakcategorieën die ieder een eigen kleur hebben. De kleur op het smaakwiel vind je terug op de verpakking, zodat het kiezen voor jouw ideale koffie een stuk makkelijker wordt. Het hele assortiment Perla koffie kun je hier terugvinden: Perla Koffie.

Albert Heijn on Tour; het borrelassortiment

Ook in het borrelassortiment is een verandering doorgevoerd. Het borrelassortiment bestaat uit brood, vleeswaren, kazen, noten en lekkere smeerseltjes. En een lekker wijntje mag natuurlijk ook niet ontbreken. Het broodschap is bijvoorbeeld uitgebreid met een robuust brood dat je zelf thuis kunt afbakken. Daarnaast vind je op iedere verpakking een vezelwijzer. De borrelsmeersels zijn onderverdeeld in vier 'werelden': Mezze, Aziatisch, Scandinavië en Zuid-Amerika. In het notenschap zijn onder andere nieuw: de verse noten in een papieren zakje en de rijstzoutjes. 

Voor een plakje worst bij de borrel introduceert Albert Heijn de Streeckgenoten, producten van lokale slagers en het kaasschap is uitgebreid met allerlei nieuwe kaassoorten. Ik wil je speciaal even wijzen op de geitenkaas gerijpt in rode wijn, erg lekker en hij ziet er prachtig uit met zijn rode - eetbare - korst (de onderste op de foto hieronder)! De buitenlandse kazen worden voortaan verpakt in handige hersluitbare verpakking, die makkelijker te openen is.  

De Zwitserse kaasfondue van AH Excellent is er al een paar jaar, maar dit assortiment is uitgebreid met een boerenkaas fondue, een verse Zaanlander fondue en een verse geitenkaas fondue. Vooral die laatste vond ik bijzonder lekker!

Albert Heijn on Tour

Al met al een bijzonder leuke middag, waar kosten noch moeite gespaard zijn om ons een uitgebreid beeld te schetsen van alle nieuwe producten die nu of binnenkort bij Albert Heijn verkrijgbaar zijn. Ik zou zeggen: neem eens een half uurtje de tijd om het nieuwe assortiment te bekijken in de winkel en probeer eens iets nieuws!

Dit artikel is geschreven naar aanleiding van mijn bezoek aan het persevent
Albert Heijn on Tour
waarvoor ik was uitgenodigd door pr bureau Coopr

Mobiele versie afsluiten